7 Cara dan teknik nak pikat lelaki - Olaoli.com

Subscribe untuk menerima post terkini dari OlaOli.com

 

First name

 

E-mail address

 

7 Cara dan teknik nak pikat lelaki

Cara dan teknik nak pikat lelaki

Haaa..amacam tajuk post ni..ok tak. Ya kali ni aku nak kongsi ngan golongan perempuan sahaja bukan lelaki ye. Tapi kalau orang lelaki nak baca pun boleh apa salahnya.

Cara dan teknik bagaimana nak mengorat lelaki. Ok… dunia sekarang ni berbeza dengan dulu. Zaman sekarang semua orang dah berfikiran terbuka dan boleh menerima sesuatu yang diluar tradisi. Maksudnya perkara yang generasi dulu-dulu taknak lakukan atau malu lakukan tetapi kita sekarang ianya sudah diterima oleh orang ramai. Salah satunya adalah perempuan memikat lelaki. Kalau kesimpulan bahasa ia disebut sebagai perigi mencari timba.. Salahkah perigi mencari timba??? Tak. Takda hukumnya salah atau haram istilah perigi mencari timba ni. Zaman dulu ada tak perigi cari timba? Ya ada, cumanya ia berlaku melalui orang tua. Maknanya orang tua carikan suami untuk anak perempuanya.

Abaikan semua tu sebab kali ni aku nak kongsikan ‘kelemahan’ orang lelaki yang boleh diserang(mengurat). Mesti akan ada yang tanya, hebat sangat ke aku sampai nak bagi tips cara pikat lelaki ni. Eh..mestilah aku hebat sebab aku lelaki yang dah berkali-kali cuba di tackle huahua..so aku taulah tang mana kelemahan lelaki yang boleh di ‘tackle’

Tips dan Cara nak pikat lelaki

Pertama ambil berat. Ya aku terjatuh cinta ngan isteri aku bermula sebab kat u dulu ketika aku tak sihat dan  tak masuk kelas mesti akan sampai mesej dari dia tanya sakit apa. Tanya panadol ada tak. Kalau aku cakap takda, kejap-kejap lagi ada la kawan aku datang hantar panadol dari kiriman dia. Kalau dah 2-3 kali begitu mau tak terasa syahdu.

Kedua mudah dengan senyuman. Ni orang lelaki memang suka yang ni. Kami suka tengok perempuan yang mudah tersenyum manis-manis. Kami tak suka sangat kat perempuan yang berwajah serius walaupun cantik. Kalau kena gaya senyuman dan tepat ke arah kami…huish gugur jantung.

Ketiga follow hobi dia. Ni pun bagus jugak untuk menambat hati kami ni. Mestilah best kalau aku suka main futsal, kemudian si dia pun layan jugak. Tetiba dapat jersi dia kasi siap nama aku lagi kat belakang. Perghh..bangga kat kawan-kawan. Cair hati nih!


Keempat melawat ke rumah. Boleh ke buat macam ni..sampai nak datang rumah mak bapak pulak?? BOLEH..ape tak bolehnye..datang la time Hari Raya reramai ngan member lain. Masa tu tunjukkan lah sikap yang baik kepada sesiapa terutama familinya. Pertuturan yang baik, kelembutan sejati sebagai seorang perempuan, dalam diam-diam ‘tackle’ la mak ngan bapak dia.

Kelima pemakaian yang menarik. Jangan pakai pakaian yang selekeh. Kemudian ton warna tu biarlah sesuai sedap di pandang. Tudung tu biarlah berfesyen sikit walaupun beli kat pasar malam. Yang penting cantik, kemas dan bersih. Makeup jangan lupa. Tampal-tampal lah sikit bedak ke maskara ke lipstik ke atau ape je lah.

Keenam ambil tau tentang masalah dia. Manusia ni mana ada terlepas dari masalah. Semua orang pasti ada masalah. Macam aku dulu, satu ketika stress pasal kena saman polis haha..stress woi nak kena bayar RM150. mana nak cekau duit time-time hujung sem. Datang la isteri aku yang ketika tu awek pun bukan lagi..sekadar kawan je tanya kenapa aku termenung tengok lantai macam bermasalah. Aku termenung tengok lantai pun dia perasan. Akhirnya dia bagi pinjam untuk bayarkan saman tu dengan syarat sem depan bila masuk je ptptn kena bayar balik.

Ketujuh sesekali hulurkanlah hadiah. Aaa..yang ni korang perlu la keluar kos sikit. Bila tiba besday dia, hadiahkan le baju ke, perfume ke, jam tangan ke…alah cari yang memurah je. Kengkadang nilai bukan pada harga sesuatu barang tapi pada keadaan dan situasi semasa.

Kesimpulan kaedah dan cara pikat lelaki

7 tips atau cara nak pikat lelaki yang aku kongsikan di atas hanyalah berdasarkan pengalaman dan pendapat aku sebagai seorang lelaki. Macam manapun kalau korang gadis-gadis minat sesangat pun pada seorang lelaki tolonglah berpada-pada. Sebab kalau duk bercinta ni kut nanti ada pulak benda ketiga duk kat tengah-tengah menghasut.

(Visited 198 times, 1 visits today)
share
6 Responses

What do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge