Olaoli 2022/2023

Olaoli 2022/2023

Sekian lama blog ni di penuhi dengan sawang dan lelabah barulah hari ni di bulan ini dan di tahun ini mood menulis kembali. 2 tahun lebih mood menulis hilang akibat pkp. Dalam 2 tahun ni jugaklah bermacam kejadian pahit dan manis dilalui. Alhamdulillah kini olaoli.com cuba merajinkan diri untuk mengemaskini blognya yang semakin usang. 

Dulu ramai pembaca blog ni dikalangan blogger. Cuma sekarang ni visitor memang kurang sangatlah. Untuk setiuasi hari ni rakyat negara ni sedang fokus kepada perkara besar iaitu menghadapi Pilihan raya ke 15 pada 19/11/2022. Insyaallah kita akan menentukan parti untuk membentuk kerajaan yang baru nanti. Harap anda semua termasuk aku dapat membuat keputusan terbaik untuk menjalankan Amanah yang diberi.

Buat masa ni, nak memulakan penulisan di blog yang telah sekian lama ditinggalkan memang terasa payah. Terkedek-kedek mencari idea. Tulis padam tulis padam… takpe, kita try lagi sampai dapat balik gaya kita Kembali. Ilmu seo pun dah karat. Taktaulah apa update seo terkini di google. Banyak nak kena study balik ni. 

Bayangkan last post januari 2020. Masa tu virus covid dah kedenganran dah tapi masih belum lagi merebak ke Malaysia. Baru kat Wuhan. Lepas tu habis satu dunia. Teman salah seorang insan yang diberikan Allah ujian apabila terkena jangkitan covid 1 keluarga. Memang sangat menguji kesabaran keimanan. 

Tapi tahun ni adalah tahun yang paling menguji apabila bermacam ujian dari Allah termasuklah lah pemergian ibu tercinta selama-lamanya. Sangat perit bila manusia masih hidup bergelar ibu yang paling disayangi pergi meninggalkan kita. Setengah nyawa rasa hilang. Tapi tulah.. semuanya atas kehendak yang Esa.

Namun kita sebagai hamba Allah perlu sentiasa redha atas qada' dan qadar. Kita kena sedar, dalam hidup ni lebih banyak benda yang kita ingini tidak tercapai dari yang dicapai. Sebagai hamba, setiap manusia perlu bersyukur setiap nikmat yang diterima.

(Visited 10 times, 1 visits today)
>
%d bloggers like this: